wtorek, 27 listopada 2012

Risotto z kurczakiem

Jeśli jeszcze nigdy nie jedliście risotto, to straciliście chwilę w niebie. Naprawdę. Ja odkryłam risotto jakiś rok temu i od tego czasu co jakiś czas przygotowuję sobie to cudo ;) Niektórzy myślą, że to to samo co zwykły ryż - są w wielkim błędzie. Przygotowujcie to danie, jestem pewna, że Wam zasmakuje.
Zapraszam do przygotowania!
Składniki (dla ok 3osob):
- 1 pierś z kurczaka
-2 cebule
-1 papryka
-garść suszonych grzybów ( wcześniej zalanych wrzątkiem w celu zmiękczenia)
-2 kostki rosołowe (lub od 600ml bulionu)
-ok 1,5 szklanki ryżu do risotto.
-2 łyżki masła
-olej do smażenia
-przyprawy

Cebulę kroimy na drobną kostkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnie.

Następnie do cebuli wrzucamy po kolei pokrojonego w kostkę kurczaka, paprykę oraz grzyby. Podsmażamy ok 5min. Składniki nie muszą być miękkie, wszystko jeszcze dojdzie podczas kolejnych przygotowań. Następnie wrzucamy ryż i chwilę podsmażamy.  Przygotowujemy bulion ( 2 kostki rosołowe na ok 600-700ml wrzątku). Następnie zalewamy bulionem (ok 1 pół szklanki). Wszystko mieszamy, zmniejszamy ogień i czekamy aż ryż wchłonie bulion, co jakiś czas mieszając. Powtarzamy czynność, próbując co jakiś czas, aż ryż zmięknie. Doprawiamy pieprzem do smaku. Pamiętajcie o próbowaniu. Ryż, który wchłania bulion jest wystarczająco słony. Nie trzeba już solić.Następnie wrzucamy masło, mieszamy i gotowe.
Smacznego :)





3 komentarze:

  1. Dorota mi mówiła o tym risotto i weszłam z ciekawości i powiem Smacznie wygląda. Ja wczoraj robiłam pierwszy raz taki ryż i też stwierdziliśmy z mężem że lepszego ryżu nie jedliśmy. Moje było z winem, groszkiem, grzybkami i kuleczkami mięsnymi. Jak napisze przepis na blogu to pokaże a tak zapraszam http://www.facebook.com/Mamaipomocnicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam już na moje risotto http://mamaipomocnicy.blogspot.com/2012/12/risotto-z-grzybami-groszkiem-i.html

    OdpowiedzUsuń