sobota, 21 września 2013

Ziemniaki faszerowane mięsem mielonym

Hej! Nie wiem jak Wam, ale mi ziemniaki nigdy się nie nudzą. Co prawda czasem mam już dość takich gotowanych i wtedy staram się wymyślać na ich temat jakąś wariację. Tak było i w tym wypadku, chociaż ziemniaki stały się daniem głównym, a nie tylko dodatkiem. Ja używałam młodych ziemniaków, dlatego ich nie obierałam, ale jeśli będziecie to danie robić teraz, polecałabym jednak obranie ich przed ugotowaniem.
Zapraszam do przepisu ;)



Składniki:
-1kg ziemniaków
-1 duża cebula
-300g mięsa mielonego
-1 papryka zielona
-1/2 papryki czerwonej
-250g startego sera żółtego
-przyprawy
-olej do smażenia

Jeśli używacie młodych ziemniaków, wystarczy, że dobrze je umyjecie, a następnie przekroicie na pół. Jeśli ziemniaki są starsze, obieramy, myjemy i również kroimy. Gotujemy osolone, aż będą na pół miękkie.

Cebulę i paprykę kroimy w niewielką kostkę.
Podsmażamy na patelni. Kiedy papryka odrobinę zmięknie, dodajemy mięso mielone. Przyprawiamy solą, pieprzem oraz majerankiem.

Ziemniaki studzimy, po czym małą łyżeczką ostrożnie wydrążamy w każdym dziurę. Blachę przykrywamy folią aluminiową, którą smarujemy olejem. Wypełniamy każdego ziemniaka farszem i przykrywamy tartym serem. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez ok. 15min. 
Podajemy od razu. My jemy to danie z sosem czosnkowym, ale nie ukrywam, że jesteśmy wielkimi fanami sosu czosnkowego i moglibyśmy go jeść z większością dań.


PS. Jeśli zostanie wam farszu, dołóżcie koncentratu pomidorowego i podawajcie z makaronem. Również smakuje wyśmienicie ;)




4 komentarze:

  1. Ziemniaki i mięso mielone... dwa składniki, które uwielbiam w dosłownie chyba każdej postaci :) a w połączeniu? Bajka! Dzięki Sąsiadka za świetny przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam wczoraj, megaaa pycha :) a sos czosnkowy to taki ostry mi tym razem wyszedł łoohohoooo... ale pojedliśmy :) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak właśnie zastanawiałem się co zrobić ciekawego z mięsem mielonym które mam w lodówce no i już wiem :) Na zdjęciach wygląda mega apetycznie. Zobaczę co mi z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń