środa, 17 lipca 2013

Leczo


Lato to zdecydowanie pora warzyw. O tej porze roku niekoniecznie mam ochotę jeść schabowe, golonkę czy inne mięsa.Bo i po co, skoro na rynku tyle pięknych sezonowych przysmaków. Dzisiaj pokażę Wam jak przygotować, większości pewnie znane, leczo. Bez przedłużania. 
Do dzieła!


Składniki (dla 3-4osób):
-2 cukinie średniej wielkości
-2 papryki ( ja wybrałam zieloną, małą białą i 1/2 czerwonej)
-2 cebule
-garść fasoli (ja użyłam zieloną, mrożoną)
-puszka pomidorów w kawałkach (lub ok. 4 pomidory obrane ze skóry, pokrojone w kostkę, bez nasion)
-1 dłuższa kiełbasa (lub inna wędlina)
-sól, pieprz do smaku
-olej do smażenia


Warzywa i kiełbasę kroimy w kostkę. Fasolę dzielimy na mniejsze części. Jeśli lubicie, cukinii nie musicie obierać, ani wyjmować nasion, ja jednak się ich pozbyłam.

W garnku rozgrzewamy olej. Podsmażamy cebulkę i dodajemy kolejno: paprykę, fasolę, kiełbasę i cukinie. Kiedy cukinia będzie miękka, wlewamy puszkę pomidorów. Mieszamy, doprawiamy do smaku.

Leczo najlepiej smakuje następnego dnia, kiedy wszystkie smaki się przegryzą, ale my rzadko wytrzymujemy i zajadamy od razu. Leczo podaję z żółtym serem i bułką z masłem.
Smacznego! ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz