piątek, 26 grudnia 2014

Gorąca czekolada

Zdecydowanie nie zadowala mnie gorąca czekolada z proszku i dlatego właśnie raz na jakiś czas funduję sobie prawdziwą czekoladę. Jest to idealny napój na mroźne dni, a także klimatyczne wieczory przy kominku.  Jest pyszna, kremowa i bardzo aromatyczna. Mam nadzieję, że w święta nie jesteście na diecie, więc możecie poszaleć z ilością czekolady i pianek. 
Więc jeśli po świątecznych obżarstwach macie jeszcze trochę miejsca w brzuchu, zapraszam na ten przepis.



Składniki (na 1 porcję):

-1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
-200ml mleka
- pianki marshmallow do dekoracji

Do rondelka wlewamy mleko i wrzucamy połamaną czekoladę. Przetestujcie jaką lubicie najbardziej, bo zamiast gorzkiej możecie wymieszać gorzką z mleczną, białą, czy jaką tam macie pod ręką. Ostrzegam tylko, że jesli użyjecie samej mlecznej lub białej, czekolada będzie tak słodka, że raczej nie dacie rady jej wypić.
Mleko z czekolada stawiamy na ogniu i mieszamy, aż czekolada całkowicie się rozpuści.
No i w sumie gotowe! Gorącą czekoladę przelewamy do szklanki i dekorujemy piankami, bitą śmietaną lub jeśli macie ochotę na wersję zimną - lodami waniliowymi.
Kombinujcie z recepturą. Dla dodania świątecznego klimatu, do czekolady możecie dodać odrobinę przyprawy do piernika lub innego aromatu. 
Smacznego i dajcie znać jaka wersja jest wasza ulubioną!

5 komentarzy:

  1. Dobrze,ze wszystkie składniki mam w domu :) Zaraz sobie przygotuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taką rozgrzewającą słodycz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka prawdziwa gorąca czekolada to czysta rozkosz dla podniebienia... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Te pianki to dla mnie bardzo zaskakujący dodatek, ale muszę przyznać, że wygląda to pięknie! Ja również eksperymentuję przyrządzając gorącą czekoladę, ale zawsze trzymam się podstawowych zasad https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/napoje-i-koktajle/goraca-czekolada-jak-ja-zrobic/ bo mam wtedy gwarancję, że czekolada będzie idealnie aksamitna, bez względu jakie dodatki smakowe zastosuję. Polecam wielbicielom pitnej czekolady!

    OdpowiedzUsuń