czwartek, 26 lipca 2012

Mojito

Witam Was serdecznie! Dziś pokażę Wam przepis, bez którego chyba nie umiałabym przeżyć lata. Mojito, maleńka! Bezalkoholowe, więc śmiało możecie pić je w ogromnych ilościach. Mnie ten napój kojarzy się ze słoneczną plażą. Przygotowanie jest banalnie proste, więc zachęcam do wypróbowania tego przepisu.

Składniki:
-ok 6 dużych listków mięty
-1 gruby plaster cytryny
-1 gruby plaster limonki
-miseczka lodu (ok 7-8kostek)
-7 up
-1 łyżeczka cukru (opcjonalnie)

Mięte wrzucamy do szklanki i rozgniatamy ją, żeby wydobyć smak. Ja robię to łyżeczką, możecie moździerzem lub innym przyrządem. 

Plastry limonki i cytryny kroimy na 4 części i dodajemy do mięty.

Jeśli lubicie cytrusowy smak, możecie wcisnąć trochę soku z limonki lub cytryny. Następnie dodajemy łyżeczkę cukru. Całość staramy się wymieszać. Kostki lodu kruszymy. Ja robię to w następujący sposób:
wrzucam kostki do woreczka, który zawijam szczelnie w ścierkę. Następnie uderzam nim z całej siły o blat i w ten sposób otrzymuję kruszony lód (swoją drogą, to świetny sposób, żeby się odstresować). Lód wsypuję do szklanki. Powinien zajmować mniej więcej 3/4 szklanki. Następnie wlewamy 7up do szklanki, aż będzie pełna. Mieszamy i gotowe! Prosty, smaczny i bardzo orzeźwiający drink, który ochłodzi Was w upalne dni. 
Smacznego!

5 komentarzy: