czwartek, 3 października 2013

Gotowany łosoś z warzywami i sosem holenderskim

Hej! Tego Pana przedstawiać chyba nie muszę. Na łososia pozwalamy sobie stosunkowo za rzadko, ale kiedy już się na niego zdecydujemy, to rozpływamy się za każdym kęsem. Dzisiaj oszczędniejsza wersja, bo z dzwonkiem, a nie filetem, ale w sumie mięso to samo ;)  Dodatki właściwie możecie wybrać sobie jakie chcecie, ja zdecydowałam się na gotowane warzywa i grzanki. Przygotowanie tego dania zajmuje chwilę, a ile radości potem z jedzenia...
Zapraszam!


Składniki (na 3 porcje):
-3 dzwonki łososia
-2 kostki rosołowe warzywne lub ok 1,2l bulionu
- 2 żółtka
-1/2 soku z cytryny
-3 łyżki wina półsłodkiego
-ok 100g masła
-2 liście laurowe
-4 ziarenka ziela angielskiego

Kostki bulionowe rozpuścić w 1,2l wody. Dodać ziele angielskie, liście laurowe oraz łyżkę soku z cytryny. Gotować łososia przez ok. 20min na niewielkim ogniu.
Masło rozpuszczamy w rondelku. Kiedy zupełnie się rozpuści zdejmujemy pianę i odstawiamy do przestygnięcia.

Żółtka ucieramy z winem i cytryną. Ustawiamy miskę na kąpieli wodnej i mieszamy do uzyskania gładkiej konsystencji. Woda pod miską nie powinna wrzeć, bo zetną nam się żółtka (a tego nie chcemy!).
Powoli, cały czas mieszając masę jajeczną, dodajemy po łyżce rozpuszczonego masła. Na koniec doprawiamy do smaku. Podajemy od razu.
Ja zdecydowałam się na mrożoną mieszankę warzyw, którą ugotowałam w lekko osolonej wodzie. Do tego przygotowałam bagietki, które posmarowałam masłem czosnkowym i podpiekłam w piekarniku. Wyszło ekstra, więc jeśli macie ochotę, zróbcie podobnie ;)
Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz