poniedziałek, 7 października 2013

Muffinki pizzowe

Hej! Pamiętacie smak domowej pizzy? Ja miałam okazje jeść taką parę razy, zazwyczaj przy okazji urodzin jakiejś koleżanki. Ciasto przypominające drożdżowe,robione na dużej prostokątnej formie, a na nim wysypujące się składniki. Ja nigdy takiej nie robiłam (może najwyższa pora?), ale znalazłam genialną alternatywę.  Przepis znalazłam na kanale szuszgotuje. Ciasto i składniki razem,a wszystko posypane żółtym serem. Rozkosz ;)) Być może muffinki kojarzą Wam się z czekoladą i orzechami, ale gwarantuje Wam, że tą opcję pokochacie. Jest to świetny pomysł na imprezę albo jako przekąska. Dajcie znać, jeśli przygotujecie ;)
Zapraszam!


Składniki (na ok.14muffinek):
-250g mąki pszennej
-100ml ciepłego mleka
-1/2 paczki drożdży
-4 łyżki masła
-1 jajko
-vegeta
-zioła prowansalskie
-przyprawa do pizzy
Składniki do środka możecie wybrać jakie chcecie, ja zdecydowałam się na:
-200g pieczarek
-5 plasterków szynki
-200g tartego sera żółtego
-100g ananasa z puszki
-1 cebula

Drożdże rozrabiamy z ciepłym mlekiem, łyżką mąki i 1/2 łyżeczki cukru. Odstawiamy, aż drożdże zaczną pracować.
W dużej misce mieszamy mąkę z przyprawami.

Dodajemy jajko, masło i rozczyn z drożdży. Ciasto powinno być lepkie, przyklejające się do rąk, nie jak ciasto na pizze. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy na ok 30min do wyrośnięcia.
W międzyczasie szynkę, pieczarki i cebulę kroimy w kostkę.
Cebulkę podsmażamy z pieczarkami i odstawiamy do wystygnięcia.
Wyrośnięte ciasto mieszamy z szynką, pieczarkami i ananasem.

Masę przekładamy do foremek na 3/4 wysokości. Ja używałam silikonowych i papierowych włożonych w silikonowe. Jeśli chcecie używać tylko papierowych, radziłabym włożyć 2 foremki w jedną. Każdą muffinkę przykrywamy serem i zapiekamy ok. 20min w temp. 180 stopni.
Gotowe muffinki najlepiej smakują gorące, polane sosem czosnkowym. 
Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz