środa, 2 października 2013

Quesadillas z serem i wieprzowiną

To, że uwielbiam placki tortilli już wiecie. Właściwie mogłabym je jeść ze wszystkim, więc szukam ciekawych propozycji jak je przygotować (żeby nie jeść ciągle zwykłej tortilli). Ostatnio zakochałam się w kuchni meksykańskiej - te smaki jakoś bardzo mi pasują. Znalazłam przepis na quesadillas w wersji bardziej obiadowej, niż jako przekąska. Troszkę go zmodyfikowałam, ale osobiście uważam, że opcja z pomidorami jest smaczniejsza. Koniecznie wypróbujcie ten przepis i dajcie znać, jak wam smakowało.
Zapraszam!


Składniki ( na 2 porcje):
-4 placki tortilli
-1 papryka
-250g mięsa mielonego wieprzowego
-3 pomidory
-1 ostra papryczka
-1 cebula
-1 ząbek czosnku
-ok. 125g startego żółtego sera (ja nie miałam takiego pod ręką, więc użyłam ten w plastrach)
-przyprawy

Cebulę i paprykę kroimy w kostkę. Z ostrej papryki wyjmujemy nasiona (chyba, że lubicie mega ostre jedzenie) i kroimy również w drobniusieńką kostkę.

Na patelni rozgrzewamy olej, podsmażamy cebulkę i papryki. Wciskamy ząbek czosnku. Po ok 5min dodajemy mięso mielone, rozdrabniamy i smażymy. Pomidory musimy sparzyć, wyjąć nasiona i pokroić w kostkę, a następnie wrzucić na patelnie i smażyć do momentu rozpadu pomidorów i wyparowania wody. Doprawiamy do smaku. Ja użyłam vegety, pieprzu, pieprzu cayenne i odrobiny majeranku. Świetnie będzie pasować tu świeża kolendra, ale niestety nie miałam jej pod ręką.
Na suchej,rozgrzanej patelni układamy placek tortilli. Na nim rozprowadzamy farsz, posypujemy żółtym serem (jeśli macie taki w kostce, to zetrzyjcie go na grubych oczkach). Przykrywamy drugim plackiem tortilli. Kiedy "dolny" placek się przyrumieni, przewracamy na drugą stronę. 
Kroimy na 4 części i podajemy od razu.


Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz