sobota, 6 października 2012

Skręcone paluszki francuza

Zanudzę Was tym francuskim ciastem, ale trudno. Uwielbiam je i ostatnio naprawdę często je przygotowuję. Dziś sobota, więc ten przepis będzie idealny na wieczor przy piwku. Skręcone paluszki możecie przygotować o smaku jaki tylko wymyślicie. Moje były czosnkowo-ziołowe i paprykowo-serowe. Zapraszam do przygotowania - jestem pewna, że wasz chłopak/mąż/kochanek/kolega będzie zachwycony.

Składniki:
-1 ciasto francuskie
-1 jajko
-ok 10dag. parmezanu (ja go akurat nie miałam i użyłam goudy)
-przyprawy

Ciasto układamy na blacie i kroimy cienkie paseczki o długości ok 15cm. Nie mogą być za grube, bo nie będą chciały się skręcić.
Ciasto smarujemy rozkłóconym jajkiem i posypujemy przyprawami. Ja wybrałam paprykę, drobno starty ser, czosnek granulowany i zioła prowansalskie.
Paseczki skręcamy około 5 razy i układamy na blasze wyłożonej pergaminem. 
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 10 min. Po tym czasie wyjmujemy, czekamy aż ostygną i chrupiemy.
Smacznego!


1 komentarz:

  1. Jakby nie patrzeć, to już całkiem sporo smakołyków z tego bloga miałam szczęście próbować. ;)

    OdpowiedzUsuń