niedziela, 16 grudnia 2012

Świąteczne pierniczki


Święta coraz bliżej, więc czas poćwiczyć świąteczne wypieki. Kiedy zaczęłam przygotowywać pierniki, w całym domu uniósł się zapach cynamonu i innych korzennych przypraw - święta ! Chociaż co roku kupowałam gotowe pierniczki na choinkę, w tym roku mam zamiar powiesić te własnoręcznie przygotowane. Zapraszam do przepisu!

Składniki:
-500g mąki
-200ml miodu
-200g cukru pudru
-125g margaryny
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-1 jajko
-ok 3-4 łyżeczek przyprawy do piernika
-szczypta soli
W rondelku roztapiamy margarynę, dodajemy miód i przyprawę do piernika. Doprowadzamy do wrzenia i zostawiamy na chwilę do przestygnięcia.

Do miski wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, cukier puder i szczyptę soli.

Do suchych składników dodajemy roztopione składniki i chwilę zagniatamy.

Dodajemy jajko i znowu zagniatamy.

Proporcje składników podałam "na oko",bo każda mąka inaczej chłonie wilgoć itd, więc jeśli wyjdzie wam za rzadkie- dodajcie trochę mąki. Ciasto wyrabiamy szybko, po czym formujemy w płaską kulkę i wrzucamy do zamrażarki na ok 20min.

Po tym czasie ciasto dzielimy na 3 części, wałkujemy na grubość ok 0,5cm, po czym wykrawamy foremkami swoje ulubione kształty. Ja zdecydowałam się na motyw świąteczny. Wykrojone ciasteczka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temp 200 stopni ok 5min, aż będą złociste.
Smacznego!

A jeśli nie chcecie bawić się w wypiekanie - chętnie zrobię to za Was. W ofercie mam pierniki na choinkę, domki z piernika oraz pierniczki dla najbliższych ;) O szczegóły można pytać emailowo: kaskakostrzewska@gmail.com








2 komentarze:

  1. Ja właśnie jem pierniczki czekoladowe z lukrem i posypką i dostałam Mikołaja. ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasia, lordis dzisiaj, gdzie sie bawisz w mikolajki;>?

    OdpowiedzUsuń