piątek, 29 marca 2013

Galaretka z tuńczykiem i migdałami

Święta coraz bliżej, każdy z Was już pewnie ma opracowane menu, które przygotuje, ale być może ktoś nadal szuka inspiracji w internecie. Dlatego przychodzę ja !  Być może połączenie migdałów, ryby i twarożku może wydawać się dziwne, ale zapewniam Was, że jest przepyszne! Zapraszam do przygotowania.


Składniki (na ok. 6 porcji):
-2 puszki (po 185ml) tuńczyka w sosie własnym
-ząbek czosnku
-2 dymki (zielone części)
-1/2 czerwonej papryki
-1/2 szklanki płatków migdałów
-ok. 4 łyżeczek żelatyny
-40dag kremowego twarożku ( ja użyłam "Mój ulubiony")
-2 łyżki soku z cytryny
-2 łyżeczki curry
-1/2 łyżka soli
Natka pietruszki jest tu zbędna, wpadła mi na zdjęcie przypadkiem ;))

Żelatynę rozpuszczamy w 1 szklance wrzątku i zostawiamy do przestudzenia.
Szczypiorek siekamy, paprykę kroimy w mała kostkę.

Migały prażymy na suchej patelni.
Twarożek wrzucamy do miski, dodajemy przestudzoną żelatynę i mieszamy na gładką masę. Dodajemy szczypiorek, migdały, paprykę oraz tuńczyka odciśniętego z sosu. Następnie dodajemy sok z cytryny, sól curry i przeciśnięty czosnek i mieszamy.
Gotowa masę przelewamy do foremek (ja użyłam silikonowych o kształcie babki) i wstawiamy do lodówki na ok. 2h.

Smacznego ;)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz