wtorek, 15 stycznia 2013

Krem brokułowy

Cześć głodomory! Dzisiaj kolejny przepis z serii kremowej. Mam nadzieję, że Wam posmakuje. Jest jak zawsze mega prosty w przygotowaniu. Zapraszam !



Składniki:
-1 opakowanie brokułów mrożonych
-1 duża cebula
-2 kostki rosołowe (ja użyłam drobiowego i warzywnego)
-ok 750ml (3 szklanki) wrzątku
-sól, pieprz
-śmietana 18 % do smaku
-łyżka masła do smażenia

Cebulę obieramy i kroimy na mniejsze części. Ja pokroiłam w grubą kostkę. Podsmażamy w garnku, w którym będziemy gotowali zupę, na maśle.
Dodajemy brokuły i chwilę smażymy. W tym czasie rozpuszczamy kostki rosołowe we wrzątku.

Wlewamy bulion i gotujemy ok. 10min. Po tym czasie wyjmijcie różyczkę brokuła i sprawdzcie, czy jest już miękki.

Możecie poczekać aż zupa będzie zimna lub zmiksować blenderem od razu. Ja zdecydowałam się na tą drugą wersję, bo od razu chciałam ją zjeść. Pamiętajcie, że zupy są najlepsze, kiedy trochę się przegryzą. Po zmiksowaniu doprawcie do smaku pieprzem i solą. Możecie dodać łyżkę śmietany, jeśli lubicie.
Smacznego!


3 komentarze: