wtorek, 26 lutego 2013

Kurczak z wkładką

Dziś pokażę Wam przepis na danie, które przygotowałam na walentynki. Początkowo mieliśmy plan, żeby iść z tej okazji do restauracji, ale M. stwierdził, że najlepiej zjemy w domu. Nie miałam pojęcia, co przygotować, bo kto jak kto, ale M. jadł wszystkie potrawy, które przygotowywałam (jest roboczo nazywany testerem, na co nie narzeka(spróbowałby ;d)). Pomyślałam, że lepszym pomysłem jest przygotowanie dość popularnego kurczaka, który mam pewność, że wyjdzie i będzie smacznie, niż jakieś wymyślne mule w sosie szpinakowo-ostrygowym. Przygotowałam więc pysznie ziołowego kurczaka z pieczarkowym farszem i z serem na sałacie. Wyszło przepysznie, więc z czystym sumieniem mogę polecić Wam to danie. Zapraszam do przygotowania. ;)


Składniki ( dla 2 osób- po 2szt na os.):
-2 piersi z kurczaka
-250g pieczarek
-1 cebula
-2 ciabatty
-2 plasterki sera (ja użyłam goudy)
-10 pomidorków cherry
-1/2 czerwonej papryki
-1/3 sałaty lodowej
-tymianek, bazylia, vegeta, pieprz, papryka słodka


Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy, dodajemy pokrojone w półtalarki pieczarki oraz odrobinę pieprzu, soli i tymianku.
Pierś z kurczaka kroimy wzdłuż na pół. Rozbijamy, a następnie posypujemy z jednej strony papryką, bazylią, tymiankiem, pieprzem i vegetą.
Odwracamy na drugą stronę. Dodajemy ok.2 łyżek naszego farszu( nie przesadzajcie z ilością) i pół plasterka sera. Jeśli macie małe plasterki użyjcie całego.

Kurczaka zwijamy ciasno w roladkę i układamy na folii aluminiowej.

Następnie zawijamy, również ciasno, żeby nasz kurczak połączył się ze wszystkimi składnikami. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez ok. 20-25min.
W między czasie przygotujcie na dużym talerzu sałatę.
Ja rwę ją palcami i układam na całym talerzu. Następnie 5 pomidorków koktajlowych kroimy na ćwiartki, paprykę kroimy w kostkę i układamy na talerzu.
Ciabattę kroimy na ukośne kromki, 1 ciabatta dla 1 osoby.

Kurczaka układamy na sałacie i podajemy od razu. Najlepiej smakuje, kiedy polejemy to wszystko sosem czosnkowym (może na randkę to nie najlepszy pomysł, ale jeśli obie osoby jedzą, to nie ma problemu)
Przepis na sos czosnkowy znajdziecie tutaj.
SMACZNEGO! :)









1 komentarz:

  1. przepis fantastyczny, na pewno wypróbuje. Świetny blog, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń